Non seulement les dessins de ce livre sont d’une légèreté et d’une grâce qui colle parfaitement au sujet, mais en plus de cela la multiplication des points de vue permet une exploration renouvelée des fleurs des champs.
L’illustration s’attache tantôt à présenter des gros plans, des vues d’ensemble, des scènes d’action (vol d’insectes, chute de pétales) ou des planches plus proches de celles que l’on croise dans un herbier.
The drawings here are perfect for the wild flowers this book is about: light and elegant in the same time. But more than that, the talent of the illustrator is in the multiple ways to show flowers, mixing classic non-fiction drawings with close-ups and sometimes wider views of the scene: context matters and it’s not so often when one deals with botanical books.
L’illustration s’attache tantôt à présenter des gros plans, des vues d’ensemble, des scènes d’action (vol d’insectes, chute de pétales) ou des planches plus proches de celles que l’on croise dans un herbier.
The drawings here are perfect for the wild flowers this book is about: light and elegant in the same time. But more than that, the talent of the illustrator is in the multiple ways to show flowers, mixing classic non-fiction drawings with close-ups and sometimes wider views of the scene: context matters and it’s not so often when one deals with botanical books.
野の草花
Texte: Kazuho FuruyaIllustration: Toshio Takamori
Fukuinan Shoten, Tokyo, 1982